Data-driven decision making

Dé manier om decision making in te zetten om uw organisatie (bij) te sturen.

Data-driven decision making kan worden toegepast binnen operationele, tactische en strategische decision making. De hoeveelheid beschikbare data groeit exponentieel, zelfs explosief. Vragen waarmee organisaties worstelen: Wat moeten wij hiermee? Wat is voor ons relevant? Moeten we andere en voor ons nieuwe bronnen beschikbaar maken? Is onze data wel schoon genoeg? Hoe krijgen we het efficiënt, effectief en slim geanalyseerd? Is onze architectuur wel sustainable en future proof? Hoe voegt het waarde toe richting de consument. het doel is om end-to-end inzichten te creëren op basis van relevante hypothesen en het koppelen van gestructureerde en/of ongestructureerde bronnen, immers met data-driven decision making willen we afstappen van het silo-denken.

Concept

Organisaties absorberen data voor betere besluitvorming. Recent onderzoek toont aan dat data en algoritmen menselijke intuïtie verslaan op verschillende business vlakken. Het combineren van menselijke intuïtie met data en algoritmen in besluitvorming leidt tot een verbeterde besluitvorming. Het is de kunst om in de enorme hoeveelheid interne en externe beschikbare data, de juiste keuzes te maken, maximale waarde te ontsluiten en om deze waarde om te zetten naar effectieve actionable insights voor een verbeterde besluitvorming.

Aanpak

Ordina VisonWorks helpt u om vanuit uw business drivers relevante hypothesen te formuleren. We starten met het ontsluiten en analyseren van relevante data uit één of meerdere databronnen om zo snel mogelijk de eerste concrete actionable insights te genereren voor uw management team. Ordina spreekt concrete resultaten met u af en helpt u door middel van een op maat gemaakt verbeterplan stapsgewijs uw organisatie te baseren op data en algoritmen.

Resultaat

Het uiteindelijke resultaat komt tot uiting in verschillende domeinen en sectoren. Denkt u hierbij aan gestroomlijnde business processen, transparantie in performance, customer engagement, geoptimaliseerde marketing automation, real-time campaign optimization, conversieoptimalisatie, een hogere klanttevredenheid, enzovoorts. Kortom de verandering naar een moderne organisatie, waarin beslissingen fact-based en data-gedreven worden gemaakt.

 

Data-driven decision making