Henri van Herwaarden Business Unit Manager +31(0)653895908

Elsevier

Business Intelligence Competence Center

 

Binnen Reed Elsevier bestond een toenemende behoefte aan informatie over het aanbod van online producten voor diverse gebruikersgroepen. Een vraagstuk dat tot op de dag van vandaag actueel is. Externe klanten willen inzicht in het gebruik van hun abonnementen. Interne belanghebbenden willen inzichten opdoen voor het ontwikkelen van nieuwe producten en contractvormen en hebben behoefte aan complexe analyses om trends in de markt te kunnen achterhalen en doorgronden. Ordina werd geselecteerd om het datawarehouse met rapportageomgeving te bouwen, te beheren en een Business Intelligence Competency Center (BICC) in te richten.

Elsevier Contact Neem contact op met Henri van Herwaarden

Klant

Elsevier is een onderdeel van  Reed Elsevier , een wereldleider en een wereldwijd toonaangevende leverancier van informatie-oplossingen voor professionals.  De online verkoop van het bedrijf is de belangrijkste motor voor winstgroei. Via verschillende portals, ontsluit Elsevier wetenschappelijke, medische en technische vakinformatie. Naast het vinden van relevante informatie bieden deze portals lezers ook de kans tegen betaling informatie te downloaden.

Binnen Elsevier is de Web Analytics Department (WAD) verantwoordelijk voor o.a.de (web)analyses van het gebruik van deze portals.

Klantvraag

Binnen Elsevier ontstond een toenemende behoefte aan informatie over het aanbod van online producten voor diverse gebruikersgroepen. Een vraagstuk dat tot op de dag van vandaag actueel is. Externe klanten willen inzicht in het gebruik van hun abonnementen; interne belanghebbenden (marketing, productmanagers, sales, senior managment) willen inzichten opdoen voor het ontwikkelen van nieuwe producten en contractvormen en hebben behoefte aan complexe analyses om trends in de markt te kunnen achterhalen en doorgronden. Elsevier wilde hiervoor de juiste informatieomgeving ontwikkelen.

Oplossing

Ordina VisionWorks heeft een datawarehouse met rapportageomgeving gebouwd. Tevens is het Business Intelligence Competency Center (BICC) ingericht volgens de methodiek ‘het Ordina BICC Framework’.

Na de oplevering van het datawarehouse, de rapportageomgeving en een ingericht BICC, is het team van Ordina VisionWorks verantwoordelijk voor het technische applicatiebeheer en advisering over het gebruik van de informatieproducten.

Resultaat

Het webanalyseteam van Elsevier is in staat trends, markt- en managementinformatie over het gebruik van de portals op te leveren.

Elsevier is een betrouwbare partner geworden voor haar klanten die transparante inzage biedt in de afname van online media. Intern is Elsevier met de beschikbare stuurinformatie beter in staat de producten aan te passen aan haar klanten en kan ze meer klanten op een juiste wijze bedienen.

Elsevier kan dankzij het partnership met Ordina de huidige en toekomstige groei van usage data eenvoudig het hoofd bieden.